Ce inseamna XL la anvelope, diferenta fata de cauciucuri standard SL

Curios despre inscriptia XL in codul anvelopei? Citeste mai departe si afli ce inseamna XL la anvelope. Mai mult iti voi explica si de ce si daca ai voie sa folosesti asemenea anvelope XL.

ce inseamna XL la anvelope. Avantaje si dezavantaje la folosirea anvelopelor XL

Ce inseamna XL la anvelope

Unele anvelope, dupa codul cu dimensiunile anvelopei au specificat XL, multi crezand ca este acronim (prescurtare) pentru „Extra Large” din engleza, ceea ce te face sa crezi probabil ca dimensiunile anvelopei sunt mai mari decat in mod normal.

In cazul anvelopelor XL inseamna de fapt „Extra Load”. Caracteristica anvelopelor XL este aceea ca suporta greutati mai mari decat anvelopele obisnuite. Aceste anvelope se mai numesc si ransorsate, de multe ori avand inscriptia „REINFORCED”.

Nu putem termina aici explicatia pentru intrebarea noastra „ce inseamna XL la anvelope” fara sa spunem ca o anvelopa de tip XL va avea intotdeauna un indice de sarcina mai mare decat anvelopele obisnuite. Astfel, daca o anvelopa normala are codul 195/65 R15 91H, varianta XL poate avea 195/65 R15 95H.

Ce inseamna XL la anvelope? Pot folosi anvelope XL? Raspunsul cel mai scurt e: Da. Se pot folosi anvelope XL in locul celor obisnuite. Anvelopele XL au partila laterale putin mai groase si mai tari pentru a suporta extra greutate si presiuni mai mari.

Pe de alta parte, daca masina este proiectata sa functioneze cu anvelope XL, ar trebui sa folositi doar anvelope XL si sa evitati folosirea celor normale. Tipul de anvelope cu care a fost proiectata masina este de obicei afisat pe partea laterala sau stalpul portierei de la sofer.

Ce inseamna XL la anvelope si cu ce influenteaza parametrii masinii? Care sunt avantajele folosirii anvelopelor XL?

Daca sunt folosite corect si in acelasi mod anvelope normale (SL) si anvelope ranforsate (XL), cele ranforsate vor rezista mai mult. Anvelopele XL sunt mai solide si se rod mai greu. O masina cu anvelope XL va avea tractiune mai buna si aderenta mai mare la carosabil. Totodata datorita rigiditatii mai mari, stabilitatea masinii creste, in special in curbe, cu o reactie mai buna la viraje.

Care sunt dezavantajele folosirii anvelopelor ranforsate XL?

Daca tot am vorbit despre ce inseamna XL la anvelope si despre avantaje, merita amintite si aspectele negative:

In primul rand, datorita rigiditatii mai mari anvelopele XL vor produce un zgomot mai mare. Standardele permit ca anvelopele ranforsate sa produca cu un decibel mai mult zgomot decat cele standard.

Tot datorita rigiditatii, folosirea anvelopelor XL duce la cresterea consumului de combustibil datorita cresterii rezistentei la inaintare prin rostogolire. Greutatea anvelopelor XL este mai mare decat a celor standard, deci din nou o crestere de consum.

Un al treilea dezavantaj ar fi resimtirea mai accentuata a denivelarilor din asfalt de catre sofer.

In final, dupa ce ati aflat ce inseamna XL la anvelope va invit sa parcurgeti si articolul despre cum se citeste o anvelopa pentru a afla ce inseamna si celelalte notatii de pe partea laterala a anvelopei.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *